Donderdagavonden zijn voor dansjes (meestal). Afgelopen donderdag was geen uitzondering en die avond was mijn kamer gevuld met 10 meisjes. Soepkommen leende ik bij C en deze soepkommen en mijn eigen soepkommen werden gevuld met courgette soep. We aten er nog stokbrood bij en dronken  wijn. Terwijl de zon langzaam uit ging, gingen er meer kaarsjes aan in mijn kamer. Rookten ze stiekem sigaretjes op de brandtrap en klommen de dappersten nog op het dak, waar je stiekem het mooiste uitzicht over Rotterdam hebt. Toen het tijd werd dat de laatste trein zou rijden, vertrok de helft alvast richting de plaats waar we dansjes zouden gaan doen. Ik bleef nog met de chicks die ook in zuid wonen, en wij vertrokken later op de fiets - met een spa fles gevuld met wodka. De rij was lang, de tijd om naar binnen te komen nog kort. Gelukkig kan je ook via de achterkant naar binnen glippen en dat was dus wat we deden. Om vervolgens nog heel lang in de 'tuin' te blijven zitten, waar je in de hottub kan springen en waar je rustig je flesje spa leeg kan drinken. Als het buiten koud begint te worden, wordt het tijd voor dansjes binnen. Op de foute liedjes dansen wij onze foute dansjes. We dansen tot dat het stil begint te worden en vertrekken als het buiten warm begint te voelen. Onderweg halen we patat en burgers en smikkelen dit op - beseffen dat het laat is, en beginnen de uren slaap te tellen voordat de wekker weer zal gaan. Merel besluit bij mij te blijven slapen en als ik mijn wekker zet voor de volgende dag besef ik dat ik 2 uur 36 minuten heb, vanaf dat moment. Die ochtend word ik zelfs al voor de wekker wakker, het zijn de zonnestralen die al langzaam over mijn gezicht strijken - Merel slaapt nog en zij heeft een uurtje extra. Ik glip langzaam mijn bed uit, pak een kom waar de avond daarvoor courgette soep in heeft gezeten en spoel hem om, ik vul de kom met yoghurt en lepel het langzaam op. Doe een jurkje over mijn hoofd en laat het water koken voor wat thee. Dan kom ik C tegen, beland in zijn kamer en daar drinken we gezamenlijk onze thee. Als hij vertrekt heb ik nog een kwartier - ik maak Merel wakker en geef haar een kommetje yoghurt - zit naast haar op bed en praten nog even over school, uitgaan en vrienden. Dan vertrek ik richting school en geef haar mijn sleutels - Als ik de deur achter mij dicht trek besef ik hoe fijn het leven kan zijn, met iets van 2 uur slaap en een hoofd dat er voor die 2 uur slaap prima uit ziet vertrek ik naar school - school is voor dagdromen. 

2 opmerkingen: