De zonnestralen maken mij deze ochtend wakker, geen idee hoe laat het is, blijf ik nog even heerlijk liggen - mijn bed heeft namelijk echt het fijnste plekje in mijn huisje - en de schaduwen die op mijn lichaam en op de muur verschijnen, blijven altijd zo bijzonder. Ik trek een trui over mijn hoofd (veel te groot, want dat is fijn) en begin me voort te bewegen in mijn kamer, niets gaat boven luie ochtenden, met jus d'orange, brood en fruit - vooral niet als je alleen een onderbroek draagt en die trui die veel te groot is, ja zulke ochtenden zijn fijn (oké, stiekem zijn ze nog fijner met hem/ maar dat komt ooit wel weer eens - het is goed zo) 

Gisteren verdwaalde ik in de avond - met laag hangende zon (want wow, wat blijft het toch lang licht)  Op weg naar vriendin I, om heerlijk te eten - lijk ik altijd de weg kwijt te raken. Het was niet erg dat ik een heel rondje ben omgefietst, want iedereen zag er zo gelukkig uit en het zonnetje scheen ook zo ontzettend fijn. We maakten wraps met falafel en aubergine - het was zo lekker, om je vingers bij af te likken. Een huisgenootje van I at ook mee, en het was hartstikke gezellig. We dronken wijn en hadden het over warm of koud douchen, de idealen van deze samenleving - en hoe worden wij daar eigenlijk door beïnvloedt, over het altijd anders kijken en over kleine kinderen die ineens zo volwassen lijken ? Later stapten we over naar thee, zelfgemaakte thee met limoen - avonden als deze zijn fijn, waarin je de zon onder ziet gaan, uren voorbij vliegen en bedenkt dat je ooit weer eens naar huis moet vertrekken - een beetje giebelend van de wijn kwam ik thuis - maar alles moest zo zachtjes want al mijn huisgenoten sliepen al (en dan is het lastig dat er geen licht meer brand, want het sleutelgat vinden, is dan lastig). Daarna viel ik in een fijn slaap.

1 opmerking: